Jak zacząć pracę w marketingu?

6.12.2022

Praca w marketingu cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem. Szybki i niezwykle intensywny rozwój e-commerce – czyli handlu internetowego – sprawił, że ofert pracy dla marketingowców jest dziś naprawdę sporo. Jedna firma może potrzebować nawet całego sztabu specjalistów z tej branży, by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Przedsiębiorcy potrzebują osób, które ogarną ich social media, zorganizują kampanie reklamowe online, zwiększą poziom sprzedaży, zwiększą widoczność marki w sieci – i wiele innych. Słowem: pozyskają nowych klientów i zadbają o utrzymanie obecnych, a także o dobry wizerunek marki. A jak zacząć pracę w marketingu, by dołączyć do grona tak potrzebnych specjalistów? Wyjaśniamy!

Czym zajmuje się marketing?

Marketing to grupa działań, których celem jest poszerzenie grona klientów firmy oraz zwiększenie jej poziomu sprzedaży. Najbardziej kojarzy się z projektowaniem i tworzeniem reklam telewizyjnych, internetowych czy stacjonarnych (plakatów, bannerów, ulotek), obejmuje jednak dużo więcej przeróżnych elementów. Marketingowcy zajmują się zatem między innymi:

  • badaniami rynku,

  • komunikacją z klientami,

  • ustalaniem cen,

  • ustalaniem promocji, rabatów,

  • nawiązywaniem współpracy promocyjnej z influencerami i innymi znanymi osobami,

  • prowadzeniem programów lojalnościowych,

  • organizacją lub udziałem w wydarzeniach (np. targach),

  • pozycjonowanie marki w internecie,

  • prowadzeniem social mediów

i wieloma innymi działaniami, które ułatwiają firmie dotarcie do klienta i odpowiedzenie na jego potrzeby.

Jak zacząć pracę w marketingu?

Jednym z podstawowych pytań, które stawiają sobie osoby zastanawiające się, jak zacząć pracę w marketingu, jest to, czy potrzebują w tym celu wykształcenia kierunkowego. Ukończenie studiów wyższych nie jest konieczne – najważniejsze w pracy marketera są umiejętności. Część z nich dotyczy naturalnych predyspozycji, takich jak kreatywność, łatwość pracy w grupie, zdolność do szybkiego przyswajania wiedzy, zmysł analitycznego myślenia oraz wysoka komunikatywność. Przyszły marketer musi potrafić zainteresować potencjalnych klientów daną marką, a także utrzymywać kontakt z tymi bieżącymi. Będzie też zajmował się analizowaniem rynku i badaniem potrzeb konsumentów.

Starając się o pracę w marketingu, warto mieć też pewne umiejętności praktyczne i wiedzę teoretyczną na temat specyfiki tej branży. A te można nabyć, biorąc udział w kursie, który uczy obsługi najważniejszych narzędzi, planowania kampanii reklamowej, prowadzenia badań czy brandingu. Zwróć uwagę na szybki kurs Specjalista ds. e-marketingu w Żaku, na który poświęcisz zaledwie 60 godzin.

Jak nauczyć się marketingu internetowego?

Nie ulega wątpliwości, że największe znaczenie ma dziś marketing internetowy. Jak wynika z badania Santander Consumer Banku „Polacy na e-zakupach 2021”, ponad 80 proc. ankietowanych robi zakupy online. W internecie szukamy informacji oraz opinii o markach, porównujemy oferty i po prostu – zamawiamy. Wszystko to sprawia, że specjaliści od reklamy w sieci, analiz, pozycjonowania oraz obsługi social mediów są potrzebni w każdej firmie. A jak zacząć pracę w marketingu internetowym? I w tym przypadku wystarczą wskazane wyżej naturalne predyspozycje, a także umiejętności praktyczne, które można nabyć podczas kursów w Żaku:

  • Kurs online Marketing internetowy – trwa 120 godzin i pozwala w tym czasie zdobyć wszystkie najważniejsze informacje, które dotyczą wyróżnienia marki w sieci. W trakcie tego kursu dowiesz się, jak wypromować usługę, opracować i zoptymalizować kampanię reklamową czy sprawić, by dana marka wyskakiwała w wynikach wyszukiwania jako jedna z pierwszych. Nauczysz się obsługi takich narzędzi, jak Google Ads, SEO, Google Analytics, Facebook Ads i Wordpress.

  • Kurs online Social Media Manager – 120-godzinny kurs dla wszystkich, którzy wiążą swoją karierę z pracą w social mediach. Uczy nie tylko podstaw biznesowej obsługi s-m, ale też tej bardziej zaawansowanej. W trakcie tego kursu dowiesz się, jak tworzyć i realizować strategie marketingowe, optymalizować kampanie reklamowe, jak podążać za stale zmieniającymi się trendami czy rozpoznawać potrzeby klientów. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą zdobyć pracę w social mediach bez doświadczenia.

  • Kurs online Google Analytics – jak wspomnieliśmy, jedną z odpowiedzi na pytanie, jak zacząć pracę w marketingu internetowym, jest posiadanie umiejętności analitycznych. Są one wykorzystywane między innymi do analizy statystyk dotyczących np. intensywności ruchu na stronie marki czy prawidłowego wykorzystywania informacji o tym, jak użytkownicy docierają na stronę firmy. Podstawowym narzędziem pracy marketingowca internetowego jest Google Analytics. Nasz 10-godzinny kurs pozwala zapoznać się z nim od podszewki, a także nauczyć się wyciągać odpowiednie wnioski z danych zbieranych przez Google Analytics.

Do zapisu na każdy z naszych kursów dotyczących marketingu internetowego wystarczy pełnoletność, komputer ze stabilnym łączem internetowym, przeglądarka oraz mikrofon i słuchawki/głośniki. Są zatem najprostszą odpowiedzią na pytanie, jak zacząć działać w internecie!